۱۳۸۶/۱۰/۰۲

منشور حقوق انسان

ماده 1 - هر كس حق دارد دست كم يك تشويق كننده/الهامبخش در زندگيش داشته باشد.

ماده 2 - هر كس حق دارد گمنام باشد و گمنام بماند.

ماده 3 - هر كس حق دارد سفر كند. هيچ دولتي حق جلوگيري از ورود و خروج مسافران را ندارد.

ماده 4 - هر كس حق دارد هر كجاي دنيا كه دلش خواست تحصيل دانش كند.

ماده 5 - هر کس حق دارد دست کم یک معشوق داشته باشد یا معشوق کس دیگری باشد.

ماده 6 - هر كس حق دارد براي شادي ديگري، دروغ‌هاي كوچك بگويد. به شرطي كه موجب آزار هيچكس نشود.

ماده 7 - هر كس حق دارد تكه زمين/فضايي را خانه‌ي خود بنامد.

ماده 8 - هر كس حق دارد براي شادي يا غمگيني خود هيچ دليلي نداشته باشد.

ماده 9 - هر كس حق دارد از هر چيزي خوشش بيايد يا بدش بيايد.

نرينه 10 - هيچ كس حق ندارد از يك ماده‌ي اين منشور عليه ديگري استفاده كند.

۹ نظر:

Woland گفت...

۱۱-هر کسی حق دارد تا فراموش کند...

. گفت...

عالي. عالي. بخصوص بازي نرينه و مادينه

ناشناس گفت...

فقط حیف که آدم های نظیر تو دنیا را نمی گردانند، و قوانین را نمی گزارند.

N گفت...

ببین این بشری که تو حقوقشو مشخص کردی ما هم شاملش میشیم؟ نمی شه یه طوری ما هم از انواع همین بشر ها بشیم؟

ناشناس گفت...

سلام پی کو لو
رفتی تو خط منشور حقوق بشر
!
***
من
نمی دانم چرا
با مولوی مأنوس نیستم
شاید یکی از دلایلش نامأنوس بودن با آثارش است
و شاید برایت عجیب باشد
دیوان شمس
مثلاً اولین ابیات دیوان شمس
برایم جالبتر از مثنوی است
خب حالا من اهل فن و اهل ذوق در این موضوعات نیستم و نظرم هم ارزش خاصی ندارد
***
مشهد رسیدیم
اولین شب مثلاً آمدیم بگیریم بخوابیم
آقا سرم درد گرفته بود
سرم داشت منفجر می شد
گفتم ای خدا ای کاش دو تا چند تا آستامینوفن کدئین با خودم می آورد
تا صبح جان کندم
فردا یا پس فردایش هم دوباره این جوری شد
تلفن کردم اطلاعات هتل
گفت پروفن داریم
من هم گمانم نه اسم پروفن شنیده بودم و نه تا به حال خورده بودم
به هر حال رفتم دو تا گرفتم و خوردم
***
حتماً تهیه کن
خردنامه ی همشهری
آذر 1386
شماره ی 21
گفت و گو با دکتر محمدکاظم شاکر
***
گفت و گوی غنی با آینشتاین را چند سال قبل خواندم
گمانم ابتدا در شماره ای از مجله ی نشر دانش
یا مجله یا جائی دیگر
سپس در کتابی به نام رجال فرهنگ معاصر
اسم کتاب همچین چیزی است
سلسله کتابهائی است که انتشارات فرهنگ معاصر چاپ کرده
مؤلف همه ی شان یک نفر است
درباره ی علی اکبر فیاض و صادق هدایت و قاسم غنی و افراد مختلف
نمی دانم تا حالا چند جلد چاپ شده
گویا طبق نقد بعضی منتقدان
این کتابها محققانه نیست
ولی خب بالأخره خوب است
!
آری
تحسین برانگیز و ستایش برانگیز است
آینشتاین پی در پی از غنی سؤال می کرده
من داستان گفت و گوی غنی و آینشتاین را به استادم گفتم
و او را سرزنش کردم که شماها اهل سؤال نیستید
استادم قبول کرد

سیدعباس سیدمحمدی

ناشناس گفت...

سلام.آری آری.هرکسی حق دارد يک منشور حقوق بشر بنويسد[لبخند]
zita

N گفت...

چه عجیب..من اول پستم یه جمله از پروست تایپ کردم و بعد پاکش کردم!! حالا برای من یه همچین کامنتی نوشتی.. یه لحظه حالم خوب شد.. مرسی

ناشناس گفت...

چقد من حقوق پایمال شده دارم

بابک گفت...

هر کس حق دارد در انتخاب سبک زندگی آزاد باشد