۱۳۸۶/۰۶/۲۳

تصاوير گيگاپيكسلي

پروژه‌ي گيگاپيكسل با هدف توليد تصاوير پروضوح راه‌افتاده است. يك تصوير گيگاپيكسلي را مي‌توان از كنار هم گذاشتن 10000 صفحه‌ي تلويزيون يا 600 عكس ديجيتال باكيفيت بدست آورد. نمونه‌اي از گالري تصاوير پروژه را اينجا ببينيد.
خبر جالب اين است كه گوگل در نسخه‌ي جديد GooglEarth (نسخه‌ي 4.2) يك لايه به نام Gigapxl Photos اضافه كرده كه محل اين عكس‌ها را روي كره‌ي زمين نشان مي‌دهد. اين لايه زير مجموعه‌ي Featured Content قرار دارد.
0

بيشتر و شايد همه‌ي عكس‌ها در كشور آمريكا قرار دارند. با كليك كردن روي هر كدام از اين عكس‌ها مي‌توان داخلشان پريد و روي جزئيات زوم كرد.

تصاويري از جنگل‌هاي لوئيزيانا را براي نمونه ببينيد:

(براي ديدن در اندازه‌ي واقعي، روي عكس‌ها كليك كنيد)

spoonbill1
spoonbill2
spoonbill3
spoonbill4

و نماي داخلي پارلمان ايالت آيووا:

Iowa1
Iowa2
Iowa3

خوب است اگر براي ديدني‌هاي ايران كار مشابهي بكنيم.

تكميلي- يك ويديو از يوتيوب:


۱۰ نظر:

ناشناس گفت...

مطلب بسیار جالب ,مفید و آموزنده ای بود.

. گفت...

پستوسالار عزيز

با رويي گشاده منتظر دعوتنامه هستم
البته اگر اين اينترنت كفّار بعدا بازي در نياورد چون مثلا همه‌ي نرم‌افزارهاي
p2p
را مسدود مي‌كنند اينجا


osmosiiis at yahoo.com

... گفت...

دوست عزیز خیلی جالب بود . من قبلا توی یکی از سایتهای عکاسی با این متد آشنا شده بودم ولی توضیحاتت اطلاعاتم رو تکمیل تر کرد . مرسی . سبز باشی .

ناشناس گفت...

salaam picolo
xubi?
lotfan nazar-e fanni/elmi raaje' be maqaale-ye jadidam
gorbaanet
seyyed abbaas-e seyyed mohammadi

ناشناس گفت...

سلام پی کولو
سؤال من محتاطانه بود
توجه کنید

آیا ممکن است «غار اصحاب کهف» تمام یا بعضی از خواص «سیاهچاله» را داشته است؟

در آیات 17 و 18 و 25 کهف که ظاهراً نجم ثاقب نیست

توضیح بیشتر می دهم
آیا امکان این وجود دارد که در قسمتی از سطح کره ی زمین یا سیارات یا ستاره ها یا دیگر اجرام سماوی به طور دائم یا موقت تمام یا تعدادی از خواص سیاهچاله مشاهده شود؟

مثلاً/توضیحاً آیا ممکن است در قسمتی از زمین به طور دائم یا به طور موقت این خاصیت ایجاد شود که در آن زمان ثابت باشد و در آن موجودات داخل آن به شکلی غیر از شکل عادی ی شان رؤیت شوند؟

یعنی مثلاً این خاصیت سیاهچاله که نیروی گرانش آن بسیار بسیار قوی است وجود نداشته باشد

گویا سیاهچاله ی هایی وجود دارند که زیر میکروسکوپ دیده می شوند
طبق مقاله ی بلک هول در ویکیپدیا
پس گویا لزوماً سیاهچاله
حتا با تمام خواصش
جرمی بسیار بسیار بزرگ نیست

یک زمانی می خواستم دو مقاله ی اینترنتی ترجمه کنم به نام هاوکینگ و خدا
مدتی وقت گذاشتم ولی دیدم حریف نمی شوم
آدرس مقالات در پیوندهای روزانه ام هست

قربانت

ناشناس گفت...

سلام پی کولو
آیا به نظر شما طی الارض بزرگان و عرفا واقعیت دارد
اگر واقعیت دارد تبیین فیزیکی اش چه می شود؟

امروز رفتم انقلاب
جلد دوم دانشنامه ی فیزیک را گرفتم
بیست هزار تومان
ث تا ق
جلد سوم هم ظاهراً آماده ی چاپ است

البته مافوق سطح فعلی ی من است ولی شنیده بودم الکترودینامیک از کتاب جکسون می خوانند
امروز انگلیسی اش را در کتابفروشی ی خوارزمی دیدم
نام کامل مؤلفش را نمی دانستم
دانستم
دنبال فارسی اش گشتم
نیافتم
البته شنیدم به تعداد کم منتشر شده و الان نایاب یا کمیاب است

دو سه شب قبل با خانواده شوخی می کردم
گفتم تو فقط رمان می خوانی
سطحت پائین است
او هم به من گفت چه دلیلی وجود دارد که او برود فیزیک یا شیمی یا ریاضی بخواند
هم همان لحظه ی گفت و گو و هم بعدش به فکر فرو رفتم که چه بگویم
البته ایشان لیسانس حسابداری دارد و شغل شاغلش هم همین حسابداری یا در واقع حسابرسی است

قربانت

سیدعباس سیدمحمدی

ناشناس گفت...

پيکولوی عزیز، به تازگی کامنت تون رو برای پست قبلیم دیدم.
بخشی از ترجمه‌ی آیه که داخل براکت مطرح شده، طبعاً مربوط به خود متن آیه نیست و ضمناً «لابد» یکی از ویژگی‌های بهشتی ِ بهشت کذایی اینه که ساکنانش طالب چیز دیگری نیستن
به
steady state
رسیده‌ان! (مثلاّ)ء
و رقابتی هم بینشون در کار نیست. که این آخری باید جالب باشه. حداقل اولاش جالبه تا وقتی که کسل‌کننده نشده!
ممنون که سر می‌زنید.

ناشناس گفت...

دوست عزیز، من شما را فردی دلسوز و مشتاق‌خدمت‌به‌ وطن می‌دانستم اما اکنون و با خواندن این پست دریافتم که شما هم به طبقه‌ی مرفهان بی‌درد متعلق هستید. آیا مشکل بیکاری جوانان جامعه‌ی ما با تهیه‌ی تصاویر گیگاپیسکلی حل می‌شود یا اصن این تصاویر برای کسی کارت سوخت می‌شود؟
به خود آییم...

ناشناس گفت...

سلام.من که وقتی وارد GooglEarth ميشم،همه کارهام عقب ميفته[لبخند]

ناشناس گفت...

سلام پی کو لوی عزیز
طبق آیه ی چهل سوره ی نمل
قال الذی عنده علم من الکتاب انا آتیک به قبل ان یرتد الیک طرفک

بعد از نوشتن آیه ی فوق تلفن کردم به یکی از رفقایم در قم
گفت
اصل وجود طی الارض امکان عقلی که دارد
بحث امکان وقوع است
ما روایاتی داریم که امامها به افرادی طی الارض می دادند
امام کاظم به هم زندانی اش داد
امام جواد به فردی داد
یا آمدن امام جواد از مدینه به مرو از طریق طی الارض تقریباً متواتر است
طی الارض پیامبر طبق قرآن از مطالب یقینی است
سوره ی اسراء
بله آن آیه هم که شما گفتی می شود در بحث طی الارض مورد استناد و استفاده قرار بگیرد
بله مدعیان طی الارض که زیاد هستند و امکان اثبات صحت ادعای تمام مدعیان یا نیست یا سخت است
بله بین طی الارض امام معصوم و طی الارض مثلاً آیت الله بهجت تفاوت درجه هست

پایان سخنان دوست قمی ی بنده

سؤال من راجع به تبیین فیزیکی ی طی الارض چیز دیگر بود
مشخصاً منظورم این بود که توضیح می دهم
اگر در فضای واحد ان بُعدی (یعنی بین دو فضای ان بعدی و ان به علاوه ی یک بعدی نه) فرد در زمان تی در نقطه ای باشد و در زمان تی به علاوه ی یک در ششصدهزار کیلومتر آن طرفتر باشد (تی بر حسب ثانیه و فاصله هم مستقیم الخط) و احیاناً بتوان بودن فرد در دو زمان تی و تی به علاوه ی یک در دو نقطه را از طریق آزمایش یا تجربه تأیید کرد، این موضوع آیا ناقض این است که سرعت هیچ چیز بیشتر از سرعت نور نمی شود؟ آیا به نقل مکان فرد یادشده «حرکت» اطلاق می شود؟ به

600000 / ((t + 1) – (1) = 600000

سرعت اطلاق می شود؟

منظورم من بیشتر از این لحاظ بود ولی چون معلومات و بینش فیزیکی ی شما، بدون تعارف، مافوق بنده است شما سؤال را سطح بالاتر در نظر گرفتی و جوابی در خور ِ آن دادی

متوجه شدم ویکیپدیا مدخل
Tay Al-Ard
دارد